Thursday, March 14, 2013

Fak Diet

Oat + Madu tualang + chia seeds.. rasa??? rasa marah!!!
fak diet...
yes....
fak diet.

nasik lemak, lontong kering, lontong lodeh, nasik goreng, telor mata, roti canai Aminah double dhal sambal banjir adalah lagi best dari makanan diatas.

TAPI..... aku kene kurus. Aku tak nak anak aku lahir nanti tgk bapak dia obes, so dia pon nak ikot obes..
So.... benci2 kene gak teruskan makan macam ni... bak kata si bijak pandai, 80% of successful weight lost journey begins at teh kitchen. Masalahnya sejak bila org bancuh oat kat dapur.. kat meja opis pon boleh.. Kawan aku si Ashlap, Saro, Pejo, Jon, Ezaiddin, Kam dan Abon semua dah sakses. Roy?? Roy kalau lagi kecik BMI dia dari aku, aku selamba freefall macam Felix Baumgartner tapi pakai boxer je.



Macam ni.. tapi pakai boxer je.


4 comments:

  1. dem...

    pastu lunch makan apa siaaa..?

    tips tips...

    haha

    ReplyDelete
  2. lunch makan cam biasa tapi nasik half. ko try apps ni "my fitnesspal" pehtu try limit kalori intake. Aku baru nak start balik diet beria ni. hihihihihihi

    ReplyDelete
  3. tentang exercise pulak masalahnya aku xley nak lari atau jogg.. semput gile wei.. jalan laju boleh lah.. agak2 bape KM satu hari gua kene jalan..?

    ReplyDelete
  4. ko jalan laju ikot kemampuan, listen to your body... bila rasa nafas dah nak sesak ko slow down.. pastu baru laju balik... dan bab diet, no 100 plus, no gatorade, no coke. haus, air masak. ko try tu dulu seminggu, pehtu timbang bagitau aku.

    ReplyDelete